kerst in melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu kerst in melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu

kerst in melbourne

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

30 December 2013 | Australië, Melbourne

Inmiddels zijn we op de laatste dag van het jaar!
Afgelopen week hebben we luxe gebivakkeerd bij liesbeth's neef Yannick en zijn vrouw Suzie. Deze dagen met kerst zijn we bij hen geweest en dat was echt geweldig. Zeker door het entertainment team dat er heel de dag was; Charlotte (5) en Alex (3).
Om kerst hier in de zon mee te maken is toch wel heel erg apart. Kerstavond was een grote bbq met verschillende soorten vis in de tuin, dat hadden we nog niet eerder gedaan :-)
Charlotte en alex kregen echt op kerstochtend pas cadeautjes, aangezien opa en oma in canada ook cadeautjes via Santa hadden gestuurd ging het uitpakken via facetime! Omdat sinterklaas ons op 5 december niet kon vinden werden wij ook nog even verwend door de kerstman.
Overdag met 1e kerstdag was het keurig 30 graden, ofwel lkkr uitgebreid lunchen en eten in de tuin en me water spelen!
Tweede kerstdag is 'boxing day' dat betekent hier: shoppen, voor alle vrouwen, denk maar aan die bijenkorf dagen in amsterdam, zoiets.
Yannick, Suzie en de kinderen gingen naar familie in de loop van de ochtend en bleven daar 3 dagen dus wij zijn ons gaan storten op de uitverkoop.
De dag erop hebben we lkkr niets gedaan om vervolgens de 28e de great ocean Road te rijden naar de wereldberoemde twelve apostels.
Omdat het enorm druk is overal in deze vakantie periode konden we maar 1 dag een auto huren, en we wilden dit het liefst doen wanneer ons 'gastgezinnetje' ook weg was zodat we nog wat meer tijd met hen konden besteden.
Dat werd dus 600 kilometers maken, waarvan zeker de helft een soort pyreneeën route is. De route maakte de lange zit meer dan goed. Het was echt prachtig en de drukte van toeristen deed daar niets aan af.
Iedereen die in de buurt van melbourne komt moet eigenlijk deze route rijden :-)Tegen half tien waren we weer thuis aan Riversdale Road.
De 29e en de 30e hebben we de stad melbourne verder verkend.
Ook zijn we nog even naar heathsville sanctuary ( soort zoo) waar Liesbeth eindelijk haar vogelbekdier (platypus) kon zien.
Al met al vonden wij melbourne stukken interessanter en gezelliger dan bijvoorbeeld sydney. Met het goede weer erbij is dit een prima stad om te vertoeven. Alhoewel ik denk dat ons warme welkom en bij yannick en zijn gezin ons misschien nog wel het meest zal bijblijven van ons verblijf hier :-)

Iedereen veel plezier met oud en nieuw! Wij zullen dat ook doen vanuit Christchurch!

Groetjes
Niels en liesbeth

• 30 December 2013 - 15:34

Marlies:

Het is een nieuwe ervaring een lekkere warme kerst. Maar Kerst cadeau's uitpakken met direct contact met Vancouver lijkt me echt speciaal. Jullie hebben het echt goed en gezellig gehad bij Yannick, Suzie, Charlotte en Alex.
    Inderdaad een Kerst om nooit te vergeten.
    En 2014 starten in Nieuw Zeeland.
    Ik wens jullie een goed,voorspoedig en gelukkig Nieuwjaar.
    XXX Marlies

• 30 December 2013 - 16:47

Roxanne:

Op de sleffers vuurwerk aansteken of niet Niels?
    Veel plezier, en ja hier is het nog steeds koud, regenachtig en het waait weer genoeg……
    Geniet ervan!! lfs Roxanne

• 30 December 2013 - 23:08

Yvette:

Goei verhaal en geweldig om jullie op de foto's te zien stralen!
    Nu op naar een mooie oud en nieuw ervaring, geniet!!

• 31 December 2013 - 11:21

Elly:

He kids,
    Iedere keer weer nieuwe specialiteiten op jullie reis... nieuwjaar in nieuw zeeland; voor jullie al bijna zover; ik heb net de appelbeignets en oliebollen gebakken en wij hebben de laatste dag van 2013 nog half voor ons.
    Fijn dat jullie de route toch nog hebt kunnen rijden al was het in snel tempo, maar dat zijn jullie inmiddels wel gewend; voor direct een prettige jaarwisseling en alle goeds voor 2014 en dat is voor jullie eerst nog genieten van jullie reis...
    liefs mama, elly xxxxx

• 02 Januari 2014 - 12:08

Lia:

Voor jullie allebei, van de andere kant van de wereld, een heel mooi, goed, en vooral gezond 2014.
    Ben benieuwd naar jullie trips in NZ. Kijken of ik nog wat terug zie waar ik 27 jaar geleden ben geweest.
    Veel groetjes.

• 02 Januari 2014 - 13:45

Jan En Kim:

Hee Niels en Liesbeth!

Voor jullie beide alle beste wensen voor 2014! De start van het nieuwe jaar zal zeker top zijn en ook één om nooit meer te vergeten.
    Erg leuk om jullie foto's te bekijken. Niels wat heb je een lekkere luchtige coupe aan laten meten. Staat je goed! Heel veel plezier nog samen en op naar de volgende avonturen!!
    Loet groeit goed en is een scheetje. Maandag ga ik (Kim) weer aan de slag.... Wat vliegt de tijd! Het luie leventje is dan voorbij.... Maar ja..

Enjoy!!

liefs Jan Kim en Loet