the journey is the destination.. - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Liesbeth - WaarBenJij.nu the journey is the destination.. - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

the journey is the destination..

Door: niels en liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Te Anau

The journey is the destination..

Dit is inmiddels onze lijfspreuk van onze reis geworden! Aangezien ons reistempo hoog is ( en, zo blijkt later ook ons wandeltempo...maar dat volgt nog..) en we het even hebben geprobeerd om het wat rustiger aan te doen, paste deze zin helemaal bij ons! Tussenstand: 4 dagen een huurauto, 1200 km gereden.
Momenteel zitten we in een regenachtig Te Anau, in Fiordland Nieuw Zeeland. Na oud en nieuw gevierd te hebben in het hagley park te Christchurch, hebben we 2 januari onze auto opgehaald. Deze hadden we in Nederland al geboekt en we hadden een diahatsu Sirion besteld, maar aangekomen bij jucy rentals, bleken we een suzuki swift mee te krijgen! :-) dat begon al goed! Op naar de K-mart om een tent te halen en alle andere kampeer spullen (want kamperen was/is volgens Eline en Mark prima te doen in NZ). Auto vol en toeren maar. Via Edoras ( lord of the rings deel 2 plek) naar het zuiden, op een plek kamperen waar ze geen regen voorspellen. Uiteindelijk slapen onze eerste nacht redelijk ( beetje koud bij 10 graden) en gaan we de volgende dag op weg naar mount cook (Aoraki). De weg hiernaartoe is prachtig, langs de meren en het ruige landschap. Helaas regende het op Aoraki, en konden we niet echt gaan wandelen. Ook de komende dagen bleef het regenen, dus geen optie om wat te schuiven helaas. Geslapen in Dunedin, waarna we de volgende dag
Een route hebben gedaan langs allerlei mooie plekken, die niet vermeld staan in de lonely planet.. maar in de frenzy (bedankt Tjark!). Uiteindelijk een pittige hike gedaan naar mooie watervallen. Op het route bord werd aangegeven dat je er 3 uur over zou doen, wij deden hem in 90 minuten.
Na een heerlijke nacht in Gore, zijn we nu dus in Te Anau.
Morgen is de enige dag met redelijk goed weer en dan gaan we een tour doen in milford sounds. Helaas wordt het daar in de avond ook weer slechter dus hebben we een cabin (slaap unit op camping) geboekt in Queenstown die avond. Verder maar hopen dat het richting het noorden van het zuidereiland wat beter wordt, zodat we optimaal kunnen genieten van de omgeving. En dat we weer kunnen kamperen ;)
Geniet van onze foto's,

Tot de volgende update!!
Groetjes ons

• 05 Januari 2014 - 09:16

Elly:

he daar
    Net gesproken via Skype en nu gauw de kiekjes bekijken.... prachtig die natuur en de foto van jullie natuurlijk bij de waterval en dat tempo.... heb je van je moeder Niels.... mooie spreuk trouwens en hij past inderdaad helemaal bij jullie. zou best wat meer kiekjes willen zien.... wordt er nieuwsgierig naar.... geniet nog van een prachtig Nieuw Zeeland en van elkaar ...
    liefs mama / Elly xxxxxx

• 05 Januari 2014 - 11:04

Yvette:

Jaaaaaa SUZUKI SWIFT en nog een witte ook!!!!! O YEAH!!
    Super fijn om je net even gesproken en gezien te hebben op Skype. Snel op naar het mooie weer en volop blijven genieten van elkaar! XxxX

• 05 Januari 2014 - 21:26

Karin:

Jullie vermaken je prima! Geniet ervan en vond het super om met jullie te skypen bij kerst. Mis jullie ! xx

• 06 Januari 2014 - 08:13

Brigit:

Wat een prachtige foto's, zo onwerkelijk dat t daar zo mooi weer is.
    Jammer van het weer, ja je kan van alles plannen maar helaas het weer niet.
    Geniet er nog maar van, hier begint het gewone leventje weer.
    groetjes, XX van ons allemaal

• 06 Januari 2014 - 11:49

Mark En Eline:

Hallo luitjes!!!

Wat een herkenbare verhalen en foto's! Ook wij beleven onze reis zo weer een beetje :). Wel enorm balen van het slechte weer. Kamperen is inderdaad alleen leuk met lekker weer...dus hopelijk gaat het weer snel verbeteren!

Al veel wildlife gezien trouwens? Zoals zeeleeuwen, zeehonden, pinguins, dolfijnen enz.
    Geniet van Millford sounds!!! Dat moet echt prachtig zijn!!!

Kus

• 07 Januari 2014 - 06:40

Liesbeth En Niels:

@iedereen, Het weer kunnen we inderdaad niet veranderen! Maar goed, nu dus cabins huren! @ yvette; zullen we die van jou straks ruilen tegen die van ons :p hij rijdt lkkr iig.
    @ moeders, heb ik dat hoge tempo van jou? Vandaag hebben we ook weer een stukje gereden.
    @Mark en eline, als we terug zijn kunnen we foto's vergelijken ;) jullie alweer aan het werk weer?
    @ karin, wij missen jou en alle andere lieve mensen ook hoor :-)
    @ Git kamperen met bijna nachtvorst is voor toch wat te heftig..... ik denk dat het hetzelfde weer is in nl nu!
    X ons

• 07 Januari 2014 - 09:02

Pien:

Mooi hoor!!!!

• 07 Januari 2014 - 15:37

Mariet Kroonen:

Allereerst voor jullie een gelukkig Nieuwjaar. Het lijkt me vreemd de jaarwisseling bij hoge zomerse temperaturen te vieren. Ik geniet mee van jullie fantastische reis. Groetjes vanuit Vorden ook van Ed, Jan-Willem en Annelie. Mariet

• 07 Januari 2014 - 15:52

Martijn En Nancy:

Wow, wat een mooie foto's. En dat tempo....ach, had ook niet anders van jullie verwacht. Maar toch wel knap, een tocht ff in de helft van de tijd doen!
    Geniet nog van al dat moois, ondanks de regen.
    Xje

• 12 Januari 2014 - 11:28

Brit:

Het is echt super om jullie verhalen te lezen! Zeker nu jullie in Nieuw Zeeland zijn, zie ik al helemaal voor me hoe het gaat. Geniet van het mooie landschap en ik hoop echt dat het wat beter weer wordt voor jullie. Blijf vooral verhalen schrijven! en de beste wensen nog voor het nieuwe jaar.
    Groetjes Brit en natuurlijk alle geriatrie patiënten;)

• 13 Januari 2014 - 13:27

Malou Verheijen:

Wat leuk om jullie reisverhalen te lezen.
    Veel plezier nog!
    gr malou

• 13 Januari 2014 - 23:09

Annelie&Hans:

Wij zijn razend jaloers op jullie prachtige reis ,verhalen en foto's.
    Volgende keer willen wij ook mee.
    Geniet er nog lekker een maand van.
    Als jullie terug zijn wordt er zeker een avond georganiseerd om alle verhalen,films en
    foto's te showen?