Van Zuid Naar Noord - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Liesbeth - WaarBenJij.nu Van Zuid Naar Noord - Reisverslag uit Turangi, Nieuw Zeeland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Van Zuid Naar Noord

Door: Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

15 Januari 2014 | Nieuw Zeeland, Turangi

Van zuid naar noord

Alweer 10 dagen geleden dat we een nieuw berichtje hebben geplaatst, tijd dus om jullie weer op de hoogte te stellen van onze avonturen:

Vanuit te Anau zijn we naar milfords sounds gegaan, via een prachtige bergroute. Om 11 uur zaten we op de boot om een cruise te maken door milford sounds. Wat indrukwekkend om het gesteente zo uit het water te zien steken, met veel groen en watervallen. Op de terugweg vanuit milford zijn we nog diverse keren gestopt op uitkijk punten en hebben we korte wandelingen gemaakt. Jammer alleen was dat veel routes waren afgesloten. Later die avond spraken we op de camping een frans echtpaar die ons vertelde dat het in de sounds zo hard had gestormd, dat de weg van te anau naar milford was afgesloten voor 2 dagen! Aha, dat was dus de reden dat we niet overal terecht konden..
Die avond in queenstown geslapen, en aangezien het daar de komende dagen ook alleen maar slecht weer zou worden, de volgende dag via de westkust omhoog gereden. Weer zou dit een prachtige route zijn, maar ook hier weer stortregen en mist. Dus ook helaas hebben we geen gletsjers kunnen zien, laat staan beklimmen.
Voor de verandering maar weer een nachtje doorgebracht in een cabin (we durfde toch maar niet ons 50 euro tentje op te zetten).
En weer de dag erna flink gereden, op naar het noorden.. want daar schijnt de zon!! Eindpunt van die dag was Nelson, en zoals voorspeld, zon!
Nelson ligt redelijk centraal in het noorden, daarom hebben we vanuit daar abel tasman national park bezocht. Je kan hier een tocht lopen van 3 tot 5 dagen.. maar dat is, buiten dat je er kaartjes voor moet reserveren, toch niet echt iets voor ons. Daarom hebben we het eerste stuk van de trek gelopen, ongeveer 3 uur langs de kust. Zeer de moeite waard!
De laatste dagen op het zuider eiland hebben we doorgebracht in picton. Vanuit hier de marlborough sounds bezocht (hikend), een flinke wandeltocht gemaakt langs/door de rivier en op de 13e de veerpont Genomen naar wellington. Deze gaat door de marlborough sounds, maar toch hebben we met het hiken mooiere foto's kunnen maken. Aangezien ook op het noorder eiland het weer nogal wisselvallig kan zijn, maar onze route bepaald op basis van de weersverwachting. Want we willen mt ngauruhoe ( beter bekend als mt doom uit lord of the rings) beklimmen en alleen met mooi, helder weer. Anders is het misschien wel wat overbodig om een vulkaan van 2291 meter hoog van dichtbij te zien. En dit is ons vandaag gelukt!! Het was een pittige beklimming (zoals al door diverse mensen voorspeld..) maar de krater en het uitzicht waren zeker de moeite waard. En de tuinhandschoenen waren erg behulpzaam Tjark! De terugweg ging wat vlotter.. lekker glijden naar beneden!
We hebben nog 8 dagen om ons te vermaken hier, voordat we een week kunnen relaxen op de cook islands.

Geniet van de foto's!
Xx niels en liesbeth

• 15 Januari 2014 - 08:25

Dave Van Der Linden:

Hee echtpaar!

Mooie foto's! Overtocht naar Noordereiland goed gegaan??
    Relaxed dat je nu wat beter weer hebt, hier blijft het kwakkelen...

Tot spreeks!

X
    Dave

• 15 Januari 2014 - 09:15

Rob:

Wat een mooie foto's, erg leuk om te zien.
    Jammer dat jullie geen mooi weer hadden, maar hopelijk wordt het nu een beetje beter en blijft de zon.
    Vandaag is de tegelzetster begonnen, einde in zicht. Git wordt helemaal gek van al die zooi in huis.
    Geniet nog maar, ook bij jullie komt het eind langzaam in zicht.
    groetjes Rob/Pa

• 15 Januari 2014 - 15:15

Jack Willemen:

Hoi Liesbeth en Niels
    Indrukwekkende foto's jongelui.
    schuilt een fotgraaf en fotografe in jullie.
    veel plezier verder en goed weer.
    Jack

• 15 Januari 2014 - 16:14

Elly:

he reizigers,

Wat een mooie plaatjes weer; ik word me steeds meer bewust dat ik toch zeker ook een natuurmens ben al doe ik graag een citytripje... je wil dat moois bijna ook zelf beleven.
    En Niels, geswingd op de bridge... geniet van het moois en tot Skype
    liefs mama/ Elly xxxxx

• 16 Januari 2014 - 00:10

Yvette:

Geweldige foto's! Prachtig verhaal. Nog een weekje genieten van het betere weer op noorder eiland en dan op naar het paradijs!
    Dikke kus uit Berlijn, Pattie en Yvette

• 16 Januari 2014 - 13:31