chillen in raro - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Liesbeth - WaarBenJij.nu chillen in raro - Reisverslag uit Rarotonga, Cook Eilanden van Liesbeth - WaarBenJij.nu

chillen in raro

Door: Niels en liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

26 Januari 2014 | Cook Eilanden, Rarotonga

Vanuit rarotonga typen we even een berichtje voor jullie, om jullie ook gedurende het laatste stuk van onze reis jullie op de hoogte te houden.

Na de wandeltocht naar de top van mt doom zijn we de volgende dag (zowaaw met minimale spierpijn) richting rotarua gereden. Dit is een beetje het termale centrum van NZ: zwavel, modderpotjes en geysers overal. Daar hebben we een functionerend maori dorp bezocht, wat bijzonder was om te zien. De maori's bevolking in dit dorp maakt optimaal gebruik van oa de warmwater bronnen, zo koken zij hun eten hierin door dit erin te dompelen!
Vanuit rotarua zijn we richting auckland gereden, waar we oa hobbiton hebben bezocht. Wij zijn allebei geen mega LOTR fans, maar dit wilde we echt graag zien. Je krijgt een rondleiding door het hobbiton dorp en als afsluiter drink je een biertje in 'the green dragon'. Erg de moeite waard!
Auckland zijn we voorbij gereden en vanuit wangarei hebben we nog wat dingen bezocht (waipu caves gezien waar duizende gloeiwormen zaten) en schuilen voor het aanstaande noodweer in een cabin. Er is namelijk een cycloon over tonga heen gegaan en de restanten van die storm zullen het noordelijke deel van het noorder eiland raken. In onze cabin was het goed te doen, buiten waaide en regende het de hele dag, dus maar wat films gekeken ;-)
Vanuit wangarei zijn we via russell (gravel road!!) naar pahia gereden, en net voorbij pahia ons tentje voor de laatste keer opgezet. Op deze camping kwamen we in contact met Jeroen en Lissy, die ook aan hun laatste stukje van hun 3 maanden tocht bezig waren, ook via oz en nz, maar voor hun wordt het fiji ipv rarotonga. We hebben de hele middag en avond al onze reiservaringen besproken onder het genot van een wijntje :-)

En nu rarotonga.. tja, dat kunnen we redelijk kort samenvatten: dit is het paradijs, denken we..
We hebben een huisje gehuurd op 200 meter van het strand. De eigenaren voorzien ons van vers fruit (papaja, passievrucht, avocado's, cocosnoten en bananen), de kippen en katten scharrelen over het terrein en ook de buurhond taxi is er ook bijna iedere dag. Overdag toeren we rond op ons scootertje opzoek naar een mooi strandje en in de avond nog even een duik in het zwembad.. dus, we hebben het heel erg druk ;-)

Check de foto's!
Groetjes,
Niels en liesbeth

• 27 Januari 2014 - 09:27

Roxanne:

Tja en hier is het grijs en koud…. Heeeerlijk om dan jullie verhalen te lezen. En vooral de laatste alinea klinkt erg zwaar. Geniet er maar met volle teugen van!!!
    lfs

• 27 Januari 2014 - 10:47

Yvette:

Super!! En die foto's... ja.... geweldig! haha Geniet er van lieverds! XxxX

• 27 Januari 2014 - 11:02

Karin:

Kan niet wachten tot jullie weer thuis zijn!
    Geniet er nog van, de tijd gaat snel! xxx

• 27 Januari 2014 - 14:44

Ine:

Ik hoor het al, wat een zwaar leven hebben jullie toch.
    Het ziet er echt wel een beetje paradijselijk uit, dus geniet er nog maar van want dat zul je hier voorlopig niet te zien krijgen ben ik bang.
    Niels jongen ik herken je bijna niet, ben je je haren onderweg kwijtgeraakt. Wel lekker makkelijk zeker?? och en dat beetje dat er nog zat kon je idd net zo goed weghalen haha.

Tot gauw...
    Groetjes Boudewijn en Ine

• 27 Januari 2014 - 16:21

Brigit:

Wat leuk al die verhalen en wat maken jullie een hoop leuke dingen mee.
    Super hoor, geniet nog maar even want over n paar weken is het hup de wekker, de kou in en aan het werk (ook weer leuk)
    tot gauw
    gr Rob en Brigit

• 27 Januari 2014 - 21:46

Niels:

het is hier idd fantastisch om maar is een vakantie slogan erin te gooien.
    @ tante ine & ome boudewijn, het waait hard idd, maar alles kan tegenwoordig gecorrigeerd worden, niks voor jullie?

groeten,

Niels

• 29 Januari 2014 - 18:08

Lianne:

Mooooooooi!

• 01 Februari 2014 - 00:07

Lidwina:

Eindelijk een berichtje van ons. Heb al jullie verhalen in één keer gelezen. Wat een mooie reis en wat hebben jullie al veel meegemaakt en gezien! Moet een geweldige ervaring zijn. Ook leuke foto's. Geniet er maar van.

• 01 Februari 2014 - 15:21

Sjaak En Helma:

Nou Niels, nog wat dikker worden en dan lijk je ook op een echte maori...........kan een keer van pas komen,

hartelijke groet Sjaak en Helma

• 03 Februari 2014 - 12:29

Jeroen:

Hoi Niels en Liesbeth,

De wijntje waren heel lekker! Leuk om jullie ontmoet te hebben. Wij zijn weer terug in Nld. Fiji was helemaal top! Voor ons paradijs ;) nog een fijne reis!

Groeten,
    Jeroen