eerste week australië - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu eerste week australië - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu

eerste week australië

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

05 December 2013 | Australië, Airlie Beach

Hallo allemaal,

Inmiddels zijn we in Arlie beach.
Na eerst in Cairns 3 dagen te zijn geweest hebben we ons campertje opgehaald. Euhmm een echte budget hippie camper. Niet meer en niet minder.
In Cairns zijn we naar het GBR geweest. Met slechts tien man op een catamaran! Helaas werd liesbeth na een uur zeeziek. De route naar het rif duurde 2 uur en vijftien minuten. Aangekomen bij het rif zijn we meteen gaan snorkelen, helaas was de wind en de golf slag zo hoog dat het rif ook wat troebel was, helemaal nadat liesbeth in het water nog steedst moest overgeven... tja, dat kan dus ook haha. Na de lunch is niels alleen nog een keer de zee in gegaan voor Liesbeth bleef steady op de catamaran.
Terug in Cairns nog gezwommen in het openbaar zwembad aan de kust.
Het is hier tropisch warm, en dat werd alleen maar meer nadat we onze camper ophaalde om richting Daintree rainforest te gaan. Daar hebben we een krokodillen toer gedaan! En gespot! Wat bleek later onze enige wild life spotting tot nu toe. In cape tribulation geen Casowaries gezien. Alle spots afgegaan, maar niets :-( Vervolgens hebben we een route landinwaarts genomen om een beetje outback te zien. Zeker de moeite waard! Vandaag zijn we een heel eind zuidelijker beland nadat we in millaa millaa hadden overnacht.
Morgen gaan we een trip maken naar de whitesundays. Hier blijven we enkele dagen. Vervolgens verder zuidwaarts! Onze camper heeft er nu al duizend km opzitten. Zo oud als hij is, hij doet wat hij moet doen!

Voor ons dus geen sinterklaas hier vanavond... al zijn er al wel koren die kerstliedjes gaan zingen op het strand.. bizar!

Tot de volgende keer,
Veel plezier vanavond allemaal!

• 05 December 2013 - 12:16

Pien:

Klinkt goed! (muv de zeeziekte uiteraard...). Hier is het code rood en code oranje, dus de vraag is of Sinterklaas niet van het dak afvalt vanavond...

Fijne reis verder!

Liefs Pien

• 05 December 2013 - 12:17

Dave:

Cool! Lies, neem je ringen mee naar Whitesundays, kun je ze mooi oppoetsen met dat zand! Oh Niels jij ook tuurlijk...

Beter weer dan hier, vandaag code rood. Storm!

Have fun!
    X

• 05 December 2013 - 12:21

Lianne:

Jeeeeej, klinkt goed! Jammer dat je misselijk bent geworden Liesbeth, hopelijk zat je niet achter niels hihi
    Geniet ervan op die whitesundays, ik heb foto's bekeken... Had ik beter niet kunnen doen ;-)

Daaaag daaaaaag x

• 05 December 2013 - 12:24

Ine:

Hoi wereldreizigers,
    klinkt goed allemaal op de zeeziekte van Liesbeth na dan.
    Geniet verder en och jullie geloofden toch al niet meer in die schijnheiligerd!
    Liefs Boudewijn en Ine

• 05 December 2013 - 12:39

Ruud:

Hey,

Super allemaal, nog heel veel plezier en avontuur!!!

• 05 December 2013 - 16:18

Brigit:

Hee luitjes, leuk om jullie verhaal te lezen, dit is wel een aparte manier om die vissen te voeren.
    Stond zeker een bordje op het strand dat dat niet mocht, hihi.
    moet je me toch eens uitleggen hoe je overgeeft onder water.
    Gaaf die krokodillen, was de rest met ATV ?, vanavond bij ons Sinterklaas, helaas bij jullie niet, maar dat kan ook helemaal niet, want jullie horen niet de wind door de bomen, nou wij wel hoor, windkracht VEEL.
    Geniet verder, we lezen jullie verhalen zeker, Tom en Sofie vonden de Skype geweldig, zijn ook blij met de app-jes. komt helemaal goed.
    groeten Git

• 05 December 2013 - 23:21

Yvette:

Jeeeej een verhaaltje! Ben steeds zo benieuwd naar jullie belevenissen. Leuk om te lezen! En google afbeeldingen is ook handig, hebben we er een beeld bij. Geweldig! Kerst op het strand... mooi man!
    Mooie dagen op whitesundays gewenst en hopelijk heb je de ziekte nu voor de hele reis gehad, ben je daar ook vanaf ;-)
    xxx Yv..

• 06 December 2013 - 15:22

Bart :

Wow!

Klinkt allemaal erg goed. Leuk dat ik jullie een beetje kan volgen en nog educatief ook!
    Ik vraag me al jaren af of je onder water kan overgeven……. Tis potverdomme net Willem Wever!

Veel plezier verder!

Groeten

Bart

• 06 December 2013 - 19:11

Elly:

He daar,

Leuk iets te lezen van jullie avontuur in Australië en stom van mij dat ik zondagmorgen de laptop niet aan had staan want dat zijn de momenten om jullie te spreken. Ga ik zaterdag en zondag zeker wel doen en dan maar hopen dat jullie ook on line zijn. Ik geniet al als ik die stralende toeten op de foto's zie zelfs jij Liesbeth al ben je zo ziek ( of was die ervoor gemaakt) Geniet ze en wacht weer op het volgende berichtje of skypje; wij hebben inderdaad gezellig Sinterklaas gevierd, ondanks de storm heeft hij toch kadootjes gebracht voor de kereltjes ... liefs mama, elly

• 09 December 2013 - 14:05

Jan, Kim En Loet:

Ha Niels en Liesbeth,

klinkt allemaal erg leuk daar! Wel balen dat je zeeziek werd op de boot Liesbeth... Geniet van jullie trip!

Groetjes fam. Martens

• 09 December 2013 - 20:31

Louis Willemen:

Hoi Niels en Liesbeth,

Geniet met volle teugen van deze WERELDREIS.

Groetjes Louis