Een weekje verder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu Een weekje verder - Reisverslag uit Sydney, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Een weekje verder

Door: liesbeth en nieks

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 December 2013 | Australië, Sydney

G'day!
We zijn weer wat kilometers verder gereden richting het zuiden, dus wordt het ook weer eens tijd om jullie op de hoogte te brengen van onze avonturen down under.
Vanaf Sarina zijn we langs fraser island (helaas niet gezien, want we moesten ergens wat tijd terug winnen die we stil hadden gestaan..) naar rainbow beach gereden, volgens de LP prachtig, volgens ons :" mooi strand, mooie klif....." dus meteen richting noosa gereden. Dit op advies van Jessie.. en dat was zeker de moeite waard! Wat een leuk plaatsje, met veel kans om koala's te zien. En ja, dat is gelukt! Hoog in de boom zat ie lekker te smikkelen. Vervolgens hebben we daar nog een kleine trail gelopen in het national park daar.
Noosa zouden we iedereen adviseren :)
De volgende dag zijn we op tijd naar het zuiden gereden. De Australia Zoo van wijlen Steve Irwin bezoeken (voor de cultuur barbaren: the crocodile hunter).
Dit is echt een heel mooi park, wat betreft opgeruimdheid en organisatie net de efteling. Overal mochten dieren geaaid worden en er was een stadion groter dan het mandemakers hok in Waalwijk om shows te geven.
Aan het eind van de dag toch nog een stukje gereden naar Broken Head, net onder world famous Byron Bay. Bij aankomst op de camping werden we aan het strand begroet door een groep dolfijnen. Helaas begroette de eigenaren van de camping ons niet..... niemand te vinden.
Toevallig stond de slagboom open...... dusja we zijn gewoon naar binnen gereden en hebben en mooi plekje gezocht haha..... even de code van de wc deur bij andere gasten lospeuteren en slapen maar.
De dag erop surf lessen geregeld voor de volgende ochtend. Die middag hebben we lekker op het strand gelegen EN zoals het hoort de camping toch nog netjes betaald.
10.00 SURFLESSEN! 3 uur lang bijna prive lessen (slechts 4 man van de maximaal 10 personen) Liesbeth stond bij de eerste golf al meteen een meter of 5 op haar plank. Ik lag de eerste keer sneller onder mijn plank dan erop. Daarna vlotte het snel bij allebei en konden we zelfs een "switch" maken ( 180 graden draaien tijdens een sprongetje).
Dit smaakte naar meer. Helaas kregen we de foto's op cd.... beetje primitief, maar dat trekt d`n tablet dus niet. De foto's houden jullie tegoed.
Gezien ons hoge reistempo hebben we die middag toch nog een stukje gereden, richting Yamba.
Een mooi kustplaatsje waar we op advies van de surfleraar heen zijn gegaan. Daar schijn je de echte waaghalzen van de surf scene te kunnen bewonderen... maar niet meer om 17 uur 's middags helaas.
15 december hebben we weer wat kilometers gereden. In de loop van de middag bij Seal Rocks aangekomen, zonder seals in dit jaargetijde, maar wel erg mooi. Ook weer een camping aan het strand, alleen was het een beetje een smerig strand. Blijkbaar was het slecht weer die dag (25 graden en half bewolkt). Hier hebben we de plaatselijke viewpoints en het lighthouse bezocht.
De volgende ochtend vertrokken richting Sydney. Ten noorden van de stad een camping gevonden die een directe busverbinding met Sydney heeft. Die middag zijn we dus meteen met de bus naar Manly wharf gegaan, een district van Sydney. Hier is Manly Beach een echte trekpleister. We zijn meteen met de ferry naar downtown Sydney gegaan. Alleen deze overtocht is al de moeite waard! Sydney is echt een leuke stad, en in een dag of twee prima te zien. Eigenlijk hebben we de eerste dag al een hoop gezien. Dag twee werd dus met name Bondi Beach en Manly Beach. Waarvan wij Manly beach eigenlijk nog leuker vonden dan Bondi.
Na twee dagen Sydney zijn we naar de blue mountains gereden.
Toch wel apart om overal echt een blauwe gloed te zien over de bossen.
Katoomba ( waar de 3 sisters te zien zijn) is erg toeristisch, wij zijn net iets verder gegaan om te kamperen naar Blackheath. Onderweg zijn daar nog een paar mooie uitzichten die we bezocht hebben. Morgen gaan we ook weer het park in om het een en ander te bekijken / rond te lopen. Maar eerst vandaag afronden dmv een barbeque en een biertje ;-)

• 18 December 2013 - 11:32

Roxanne:

Goed dat je deze blog nog kan lezen straks als jullie thuis zijn. Zoveel doen dat kan je toch niet onthouden?!?!!? Klinkt allemaal erg indrukwekkend. Geniet ervan! lfs

• 18 December 2013 - 11:45

Brigit:

En dat noemen jullie vakantie, jullie zijn alleen maar aan het racen, maar het is wat Roxanne zegt het is goed dat je het later terug kan lezen met een hoop foto's erbij.
    Geniet er lekker van samen en tot de volgende Skype, app, sms, mail of blog
    doei, Rob en Brigit

• 18 December 2013 - 14:49

Lia Mudde:

Hoi Liesbeth en Niels.
    Zo te lezen, na wat strubbelingen in het begin met vervoer, hebben jullie zat te doen. En zoals de vorige reacties ook aanhaalden, inderdaad wel heel erg veel. Ach gewoon een jaarlijks reisje van maken! Doe ik gewoon met jullie mee. Sturen de patiënten die jullie/ ons niet kunnen missen dan ook gewoon mee. Werk vakantie noemen ze zoiets toch!! :D
    Heel veel plezier samen, wij zullen morgen bij het kerstdiner van de praktijk ook nog even over jullie "roddelen".
    Liefs Lia

• 18 December 2013 - 16:25

Karin:

aaaah die slapende Koala is superlief! Leuk om op de hoogte te blijven en de foto's te zien! x

• 18 December 2013 - 21:38

Mark En Eline:

Inderdaad moeten wij ook constateren dat het reistempo wel erg hoog ligt :). Maar daar houden wij ook wel van hoor! Als je af en toe maar even stilstaat en geniet!!!

Niels, wel een bekend kapsel! Staat je goed! En volgens Mark ideaal ;).

We volgen jullie op de voet. Erg leuk jullie verhalen en avonturen te lezen.

Kus Mark en Eline