tussenstop in auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Liesbeth - WaarBenJij.nu tussenstop in auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Liesbeth - WaarBenJij.nu

tussenstop in auckland

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

30 November 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi allemaal,

Hier ons eerste (korte) berichtje, nu we gratis wifi hebben op het vliegveld van auckland en wachten op onze volgende vlucht.
Onze eerste stop was shanghai, alleen duurde t wat langer om daar te komen.. het toestel had voor vertrek al vertraging, en na 2 uur vliegen moesten we terug naar schiphol omdat een van de motoren t had begeven. Op schiphol was er geen ander vliegtuig beschikbaar, dus werd ons ticket omgeboekt en kregen we een overnachting in een hotel. Dat was een kort maar goed nachtje. De volgende dag dan toch naar shanghai gevlogen, met als tussenstop helsinki.
In shanghai hebben we in de middag de stad verkend, zo hebben we de skyline gezien langs de rivier en door t shopping gedeelte geslenterd. Al snel kwamen we er achter dat als je groen licht hebt als voetganger, het nog niet betekend dat je ook veilig kan oversteken. En ook opvallend was dat kleine kinderen een legging dragen met drukkers bij t kruis, zodat ze gemakkelijk kunnen plassen .. zelfs in de starbucks op de houten vloer.. jak. Maar gelukkig wist dirk te melden (die met ons is gaan eten en wandelen in de stad die avond) te melden dat dat toch ook niet heel normaal was.. dat ze dan binnen plassen iig.
Die avond gezellig met dirk echt traditioneel chinees gegeten, wat er lekker was. Daarna dus nog een rondje gedaan door met name de franse wijk van shanghai en daarna heerlijk gaan slapen in ons hostel.
Momenteel zijn we dus aan t wachten op onze vlucht naar brisbane en vanuit daar gaan we door naar cairns. Nieuw zeeland gaan we nu dus nog voorbij, maar het uitzicht vanaf t vliegveld mag er zeker al zijn!

We laten snel weer iets van ons horen en gaan proberen dan ook foto's toe te voegen.

Groetjes niels en liesbeth

• 29 November 2013 - 22:34

Mark En Eline:

Heee Lies en Niels,

Wat een goed begin zeg ;). Het is echt balen om je reis zo te beginnen. Gelukkig zijn jullie weer veilig geland :). Probeer wel om via de luchtvaartmaatschappij of via je reisverzekering een vergoeding te krijgen. Dat is ons ook al vaak gelukt. Hopelijk verloopt de rest van de reis beter en vlotter!

Have fun!!! Kus m en e

• 30 November 2013 - 08:37

Pien:

Wat leuk dat jullie ook met Dirk hebben afgesproken! Geniet van jullie reis, hopelijk geen tegenslagen meer!
    Liefs Pien

• 30 November 2013 - 08:47

Elly:

He Niels en Liesbeth,
    Fijn te horen dat er weer schot zit in de reis en hopelijk verloopt nu alles vlotjes; de eerste indrukken heb je weer in de pocket en ... er zullen er nog vele volgen. Goede reis nog naar Brisbane en Cairns en dan gaat het echt beginnen... liefs mama/ Elly xxxxx

• 30 November 2013 - 10:53

Schrob:

Hé lies en nilis,

De reis goed begonnen zie ik, wat een avontuur zo de eerste dag.jammer van een dagje minder shoppen in shanghai. Veel plezier in australië, geniet ze.

Grx Martijn en Nancy

• 03 December 2013 - 00:19

Hennie:

Hallo lieve Liesbeth en Niels
    Fijn te lezen dat toch alles nog snel goed gekomen is! Slechte start, maar ach, dan kan het voor de rest volgens mij alleen leuker worden.........Alhoewel! Jullie hebben nog heel wat voor de boeg. Vergeet vooral niet te genieten van alles! Op naar het volgende! Heel veel plezier en: good luck!
    Tot gauw. Lieve groetjes van Wiel en mij.