de laatste dagen met ons campertje - Reisverslag uit Cowes, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu de laatste dagen met ons campertje - Reisverslag uit Cowes, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu

de laatste dagen met ons campertje

Door: liesbeth en niels

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

23 December 2013 | Australië, Cowes

De laatste camper dagen..

Bedankt voor al jullie leuke reacties tot zover! We maken inderdaad heel wat kilometers ( al 4900 gereden), maar je gaat door heel verschillende landschappen heen wat prachtig is. Daarnaast is de hoofdweg hier een eenbaans 100 km weg, wat heel ontspannen rijdt en goed te doen is.
Nu weer verder over onze route ;-)
Vanuit de blue mountains zijn we weer verder gereden langs de kust richting Melbourne. Onze eerste stop daar was Kiama, waar we in de middag nog lekker wat op het strand hebben kunnen liggen. Vanuit Kiama wilde we richting Wilsons promontory rijden (groot natuurpark op t zuidelijkste puntje van het vaste land) maar, ons campertje had geen zin meer. Dus stonden we stil in Ulladulla. Na een garage bezoekje van 3 uur was ie weer fit en konden we weer op pad. Als tussenstop naar wilsons prom hadden we besloten om Raymond island aan te doen, hier zit een grote groep koala's die hier in het verleden uitgezet zijn. En ja, we hebben er een heel stel kunnen zien.. allemaal slapend hoog in de boom. Niet zo gek, want ze slapen 18-20 uur per dag! Maar ze blijven leuk om te zien!
De volgende dag naar wilsons promontory gereden en daar een hike gemaakt van 2 uur; wat een super mooi gebied, zelfs als het regent! Hier hebben we ook verschillende dieren gezien, waaronder wallabi's op een afstand van 2 meter! Besloten om na de wandeling toch maar door te rijden naar wat beter weer en de pinguins van philips island.
Hier in de avond de kleine pinguins aan land zien komen, wat een erg grappig gezicht was. Ze zijn wat afwachtend (opzich niet gek als er zo'n 1000 toeristen je zitten aan te kijken..) maar rennen dan snel in een groepje het land op naar hun nesten. Totaal komen er zo'n 900 aan land in iets meer dan een uur tijd! Vandaag nog maar eens koala's bekijken (liesbeth krijgt er geen genoeg van..) en morgen ons campertje inleveren in melbourne, waarna we voor het kerstdiner aanschuiven bij Yannick en Suzie (neef van liesbeth). We zijn allebei ontzettend benieuwd hoe dat zal zijn!

Allemaal een hele fijne kerst!! Xx

Ps: check onze surf foto's!

• 23 December 2013 - 07:58

Lianne:

Woooow mooie foto's!
    Alvast hele fijne feestdagen!

• 23 December 2013 - 08:24

Karin:

Alvast een hele fijne kerst! Geniet maar van dat mooie weer! xxx

• 23 December 2013 - 09:27

Pien:

In één woord: veeeeeet!

Veel plezier bij de familie!

xxx Pien

• 23 December 2013 - 15:15

Brigit:

Nou Niels, dan weet je het, gooi die katten de deur uit en schaf een lief Koala beertje aan, zou wel de nageltjes een beetje bijhouden. Stoere foto's hoor, mis alleen de foto's waarbij jullie van de plank vallen, of bestaan die niet ?
    Hele fijne feestdagen, veel plezier bij je neef en nicht, en tot de volgende keer
    Groeten Rob en Git

• 23 December 2013 - 17:23

Liesbeth:

Wat een belevenissen!!! Jammer dat het campertje het soms liet afweten maar jullie hebben wel veel gezien. Tot Skypes met Kerstmis en alvast de groeten daar,
    Liefs,
    Liesbeth

• 23 December 2013 - 19:45

Louis Willemen:

Geweldig!!!!! nog fijne kerstdagen een gelukkig nieuwjaar

Louis.

• 23 December 2013 - 21:43

Sjaak En Helma:

Hallo Liesbeth en Niels,

Het ziet er echt allemaal geweldig uit zeg en heel leuk om jullie zo te kunnen volgen.
    Het etentje van de praktijk was bij "Me Gusta" in "Bork", gezellig en heerlijk gegeten.

Hele fijne kerstdagen en een gelukkig 2014.

Hartelijke groet uit een regenachtig "Wolk",

Sjaak en Helma.

• 23 December 2013 - 21:59

Yvette:

Top! Die foto's, echt stoer hoor jongens. Nou fijne dagen en veel plezier bij je neef. Geniet! Xx

• 24 December 2013 - 08:33

Nonkel ZJos:

Leuk die wallabi's he, hebben jullie die grote al eens gezien? O.K. Ze liggen meestal dood langs de weg, waarna ze elke dag worden opgeruimd. Hebben jullie al kangeroevlees kunnen eten? Het is mij niet gelukt, netzomin als krokodillenvlees of slangenvlees.

• 24 December 2013 - 11:48

Elly:

He lieverds
    Jammer dat ik jullie gemist heb op Skype; probeer het morgenochtend; voor ons eerste kerstdag; ook voor jullie vast fijne dagen bij de familie; kerst is inderdaad een familiefeest....
    Wat een mooie foto's en wat een indrukken weer; en dat campertje... gauw inruilen.
    Hopelijk zien en spreken we elkaar morgenochtend.
    liefs mama/ elly

• 24 December 2013 - 16:19

Marie-Therese En Jack:

Geweldige foto's en reis.
    Fijne kerstdagen.
    Marie-Therese en Jack

• 24 December 2013 - 21:53

Carien En Peter:

Zo zeg al een hoop aparte dieren gezien jullie.
    Wij houden het maar heel simpel bij 4 zeehondjes, die afgelopen zaterdag in Zeeland vrij gelaten zijn
    in de grote zee. Jullie hele fijne kerstdagen toe gewenst bij de overzeese familie en even rust.
    Gaat wel in een moord tempo zeg dat reizen van jullie ( dacht dat ik altijd een aardig tempo had in de gang, maar kan hier niet aan tippen hoor).
    Daarna weer op naar nieuwe avonturen.
    Groeten uit een stormachtig landje.
    Carien en Peter

• 27 December 2013 - 15:56

Ine:

Wat een ervaringen zijn jullie alweer rijker, mooi hoor. Dit zijn dingen die je nooit meer vergeet moet je maar denken. En stoer hoor, zo goed jullie al zijn op die wankele planken!
    Kerst is inmiddels voorbij hier, ik neem aan dat jullie ook daar van genoten hebben.
    Op naar het nieuwe jaar, wel ver weg voor ons maar we denken zeker aan jullie.
    Alvast de beste wensen en we houden jullie in de gaten.

Liefs Boudewijn en Ine