back on track - Reisverslag uit Tannum Sands, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu back on track - Reisverslag uit Tannum Sands, Australië van Liesbeth - WaarBenJij.nu

back on track

Door: liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

10 December 2013 | Australië, Tannum Sands

Hoi allemaal,
Het duurde even voordat we weer een berichtje konden plaatsen, maar we hebben ook genoeg dingen meegemaakt om met jullie te delen :-)
Vanuit cairns hebben we de camper opgehaald en zijn we via het binnenland naar airlie beach gereden, om vanuit daar de whitesundays te bezoeken. Dit hebben we gedaan dmv een dagexcursie waarbij we hebben kunnen snorkelen, een uitkijkpunt hebben bezocht en als laatste hebben gebarbecued op het strand. Deze keer verliep de boottocht prima en heb ik dus ook goed kunnen snorkelen ( helaas bart dus geen nieuwe willem wever feitjes voor je ondervonden ;-) ) de foto's van deze tocht hebben we al eerder geplaatst.
Vanuit airlie beach hadden we bedacht op zoek te gaan naar het vogelbekdier (alias ovide) en dan hadden we de meeste kans om hem te vinden in eungella national park. Dit was weer terug het binnenland inrijden. Dit verliep allemaal vlotjes, totdat het moment kwam dat ons campertje een helling van 12% moest nemen... hij begon aardig te sputteren en zelfs in de eerste versnelling wilde hij niet graag meer vooruit. Om ook nog oververhitting te voorkomen zijn we gedraaid,(het metertje steeg al aardig..) de terugweg was berg af, dus dat vond ie prima. Totdat hij bij finch hatton op een vlakke weg ook niet meer vooruit wilde. Dan maar bellen naar het verhuurbedrijf, die vervolgens de australische anwb langsstuurde na 90 min wachten) die vervolgens een takelwagen ging bellen (wat weer 90 minuten wachten inhield voordat hij er was). De bestuurder van de takelwagen heeft ons die zaterdag tegen half zes gedropt op een camping in mackay. Maandag zouden we gebeld worden hoe het verder geregeld zou worden... zondag dus maar wat rondgehangen in de shopping mall en gezwommen in het (gatis) opluchtzwembad :-)
Maandag zijn we opgepikt door een garagebedrijf, die ons campertje hebben kunnen maken zodat we weer op pad konden aan t eind van de middag. De monteur vroeg ons nog wel om hem morgen even te bellen als we wat kilometers hadden gemaakt, ter bevestiging dat het dus echt Alleen het branstoffilter was waar het aan lag en niet nog iets anders...
Inmiddels heeft ons campertje weer 425 km gereden en doet ie het weer prima, zelfs op de steilere hellingen!
Helaas dus geen vogelbekdier gezien en ook geen cassowary, dus nu hebben we maar besloten om deze twee te gaan bewonderen in de australia zoo; de zoo opgericht door steve irwing aka the croccodile hunter. Daar moeten we ze zeker kunnen zien! En inmiddels zijn we op koala en kangaroe terrein aangekomen, dus nu maar hopen dat we deze wel (levend) in het wild kunnen zien. Een uur geleden trapte ik nog bijna op een groene boomslang die besloten had de camping keuken te gaan inspecteren, dus wildlife genoeg.

Blijf vooral reacties sturen want deze zijn super leuk om te lezen,
Veel succes de komende dagen in het winterse nederland,

Groetjes
Niels & Liesbeth

• 10 December 2013 - 10:44

Boudewijn En Ine:

Al van alles en nog wat meegemaakt zie ik en die slang dat was wel even schrikken zeker.
    Hoe heb je die eruit gekregen? Goede reis verder en tot het volgende verslag.
    Leuk om te lezen hoe het jullie vergaat daar.

• 10 December 2013 - 10:45

Yvette:

Jeeeejj jullie zijn weer op weg! Die camper wordt nog eens jullie beste vriend hoor, let maar op. Fijn dat hij het weer goed doet. Niet te lang balen van de dagen zonder kilometers vriendjes, zwemmen in een openluchtzwembad is toch ook fantastisch! (klinkt overtuigend vanuit mij he?) In ieder geval kunnen wij dat hier niet zeggen met temperaturen rond het vriespunt.
    Kun je voor ons de Kangoeroe eens goed observeren? Ik denk dat Bruno een afstammeling is... hehehe.
    Enjoy the Wildlive en pas goed op elkaar! -X-

• 10 December 2013 - 10:46

Yv In D'r Beste Engelands:

wildliFe

• 10 December 2013 - 16:17

(tante) Liesbeth :

Wat een avonturen allemaal!!! Leuk om te lezen. Ik hoop dat jullie campertje het goed blijft doen vanaf nu. Wij zitten hier in de sneeuw, zaten net in de bergen met min26.... en hebben zelfs sneeuw in Vancouver, dus jullie zonnige avonturen verwarmen ons. Veel plezier op de rest van jullie trip. We Skypen met kerstmis met jullie in Melbourne

• 10 December 2013 - 17:13

Koen:

Heyyy!!

Gelukkig doet jullie Hippie Camper het weer en zijn jullie weer onderweg naar nog meer avonturen. Woaw wat een super foto's vooral op whitesundays !! Ik zie dat jullie den Bruce ook gespot hebben :)
    Veel plezier in de zoo en het spotten van Ovide en de koala's.

• 10 December 2013 - 19:01

Elly:

He kids,

Echt een hippie camper dus, ziet er wel heel vrolijk uit, dat had ik nog niet in de gaten; gelukkig alles weer oké en inderdaad back on track... en de zoo van Steve Irwing, daar zie je het allemaal vast wel, maar in de vrije natuur is echter he en daar gaan jullie voor; de kangoeroes en koala's moet lukken; je hebt nog enkele weekjes Australie te gaan.
    Maak er nog iets moois van
    liefs mama , Elly

• 10 December 2013 - 19:01

Gitje:

On the road again, luckey luke met vriendin, yohoo, fijn dat t is opgelost en de rekening vereffen je wel weer ergens, jammer van de dagen.
    Allesc heeft n reden,lzo zie je maar in de australische artis zie je alles ook alle vreemde beesten, in de australische artis, is daar ook de groene (tuin)slang. ?
    Kids weer genoten van de app en skype, doei jullie weer verder de warmte in en wij verder de kou in , doei

• 10 December 2013 - 19:16

De Thuisblijvers:

Hey Liesbeth en Niels,
    Jullie maken allerlei spannende dingen mee. Vliegen, echte Chinezen zien, aan de andere kant van de wereld auto rijden, kotsen onder water, tussen de vissen zwemmen, wachten tot de Australische wegenwacht jullie komt ophalen, een echte slang in de keuken en nog veel meer.
    Onze vakantie is niet zo spannend als die van jullie hoor!!!
    Nadat we een beetje gewend waren in ons hotel hebben we excursies gemaakt. We ontdekten de geheime voorraad brokjes en hebben daar natuurlijk stiekeum van geproefd. 's Avonds hadden we niet zoveeltrek in het eten. Ons nieuwe baasje begon ongerust te worden en ging ons bespioneren en ontdekte ons geheim. En afgelopen was het met onze extra maaltijden.
    We zijn echt lief voor onze nieuwe baasjes; we laten ons aaien en knuffelen. Met de anderen poezen proberen we te 'vechten' onderde deur door. Wij zien wel vaak vogeltjes voor ons raam.
    Zoals jullie kunnen lezen gaat het goed met ons. We wensen jullie een fijne reis en tellen de dagen af totdat jullie weer thuis zijn.

XXXXXX G & T

• 10 December 2013 - 20:50

Ellis Jack En Jay:

Heeyy lieverds

Wat super cool en wat jammer van de camper maar dat mag jullie pret niet bederven
    Jack en Jay een wereld bol gehad van sinterklaas en vol trots verteld waar jullie waren Australië jay wist hetwel precies te vvertellen en ook jack vol trots zijn verhaal geniet ervan samen en tot de volgende update

Xxxxx missen jullie en love you 2 xxxxxx

• 11 December 2013 - 10:35

Kim :

Hoi!!

Wat super leuk om jullie verhalen te lezen..
    Maak er nog iets moois van samen!!

Liefs van Kim, Hugo en Isa

• 11 December 2013 - 16:02

Sanne:

ohhhhhw wat klinkt dat allemaal heeeerlijk ! en zelfs al viel het jullie een beetje tegen ik zou tekenen voor zo'n openluchtzwembad :P hier is het koud koud en nog eens koud hihi ! genieten samen ! ik wacht weer op jullie volgende verhaaltje :D heel erg leuk om jullie avonturen te lezen !! xxx

• 12 December 2013 - 08:55

Pien:

Leuk om te lezen en vooral die foto's erbij! Briljante tent van de badmeester, ik snap wel waarom hij er niet onder staat :-)

Tot het volgende verhaal!

xxx Pien

• 12 December 2013 - 12:57

Mark En Eline:

Wat een leuke avonturen weer!!! En wat een prachtige foto's!!! We kijken er al naar uit om ze te komen bekijken. Wel erg jammer van de verloren dagen ja, maar zo blijft je reisprogramma wel verrassend :).

-x- M en E

• 12 December 2013 - 16:17

Martijn En Nancy:

He vakantiegangers,

Wat een avonturen maken jullie toch mee met jullie nieuwe vriend: "de camper". Leuk om te lezen, dat het goed met jullie gaat en lekker aan het genieten zijn. Inderdaad hopen dat je de komende dagen meer geluk hebt met wild life spotten. Hier gaat alles voortvarend, de winter wil nog niet echt inzetten, maar we benaderen de nul grens en moeten al sporadisch onze ramen krabben. Veel plezier nog in Australie, veel succes met het zoeken naar allerlei wild life.

Grx Martijn en Nancy

• 12 December 2013 - 17:41

Roxanne:

Kijk das pas reizen, het echte avontuur ;)
    Ach dat houdt het spannend…. Super gaaf dat jullie al zoveel hebben gezien.
    Weet je al wat de plannen met kerst en oud en nieuw zijn?
    Veel plezier!!!
    xx

• 13 December 2013 - 09:40

Linda Moonen:

Hey hallo,

Ik hoorde van jullie buurtjes dat ik jullie hierop kan volgen!!
    Ziet er al super gaaf uit allemaal!!
    Super veel plezier daar samen!!
    Lekker genieten en ik hou jullie in de gaten! ;)

Xx Linda

• 16 December 2013 - 20:17

Sjaak En Helma:

Hallo Liesbeth en Niels,

Geweldig hoor "de wereld rond" geniet ervan, heel leuk jullie verhalen te lezen.
    A.s. donderdag etentje met de praktijk, wij zullen ieder wel voor 2 eten hoor en de volgende keer er wat van vertellen.

Liefs Sjaak en Helma