Sucre en ander nieuws - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu Sucre en ander nieuws - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Sucre en ander nieuws

Door: Niels & Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

25 April 2007 | Bolivia, Cochabamba

Hallo vriendjes en vriendinnetjes en andere lezers of plaatjeskijkers!!!

Bij deze toch maar weer een nieuw verhaaltje, bedankt Yvette voor de herinnering !
Nouja aangezien wij zo hard werken hebben we niet altijd tijd om ook nog uren achter onze inbelverbinding te kruipen bij het internetcafé.
Inmiddels hebben we wel weer echt wat te vertellen, dus dat valt niets tegen.
Eerst het belangrijke, het project.
We hebben weer een gesprek gehad met de fysiotherapeuten en ze hebben gevraagd of we nog een aantal dingen aan willen passen aan de informatie voor de ouders. Het is niet zoveel werk, maar het moet wel gebeuren. De wetenschappelijke informatie voor de fysiotherapeuten is inmiddels helemaal vertaald, jaja het is ‘n 17 pagina’s dikke Spaanse novelle geworden. Maar goed dat gaan we samen met de zoon des huizes, die voor dokter studeert grammaticaal corrigeren. We hebben komende dinsdag een afspraak met de directrice die de andere tekst helemaal heeft gecorrigeerd. Al met al gaat het dus goed en we hebben nog steeds de verwachting op tijd klaar te zijn.

Nee dan Sucre! Bossche Bollen, Bitterballen & kroketten gegeten!!!! (belangrijkste eerst) Dat was afgelopen weekend. Sucre is de culturele hoofdstad van het land, net als Amsterdam in Nederland. La Paz is het Den Haag van Bolivia. In Sucre zijn veel oude gebouwen nog gezet door de Spaanse overheersers de Conquistadores (excuus voor een eventuele spelfout). Hele mooie stad dus. Het is regel in deze stad dat elk pand in de binnenstad, waar de historische gebouwen ook staan, wit is.
Na een nachtelijke heenweg van 10 uur over kinderkopjes hebben we meteen de hele dag rondgestruind in de stad. Waar we trouwens een aardig hotel hadden, 4 sterren, warme douche, zondagochtend live Utrecht-PSV en daarna AJAX – Sparta en dat voor slechts 15 euro per kamer per nacht. Dat is nog is wat voor Nederlanders. Ofwel hele mooie stad, alleen jammer dat we zondags alleen naar het uitkijkpunt konden omdat verder alles dicht was.

In Sucre hebben we de mama en zus van Rox gevonden. Die komen ons nu 4 dagen bezoeken en ons schitterend Cochabamba bezichtigen, 4 dagen is genoeg dus. Erg gezellig nu, lekker veel uit eten en nog meer Nederlands praten. Maar goed Annemarie en Vanessa zijn donderdag alweer weg dus….

Inmiddels heeft liesbeth een persoonlijke relatie opgebouwd met het merendeel van het ziekenhuis Los Olivos. De Uroloog is toch het leukste gebleken. Volgende week weer een bezoekje, want er moest nog wat penicilline geslikt worden om nog wat huisdieren en andere ongewenste bezoekers de deur te wijzen. Maar goed, inmiddels spreken we goed Spaans en vond hij ons beter dan Amerikaanse Spanjaarden, ofwel voor ons zelfvertrouwen gaan we graag terug.
Oja, Liesbeth heeft een permanentje laten zetten bij de duurste kapper in de stad.. haha nog maar 40 euro..

Ow Deef, heel veel succes komende vrijdag mej oe papierke ophalen, laat ze oe de pis nie lauw maken!

Muchas saludas y hasta cuatro y medio semanas (we tellen niet af, maar het gaat zo snel)

Liefs kus Liesbeth y Niels xxxxxxxxxxx

• 25 April 2007 - 20:00

Nancy:

Nou, lekker gegeten hoor ik wel weer! Klinkt allemaal heel mooi en leuk daar! En ik ben benieuwd naar het permanentje liesbeth! Veel plezier daar nog en ik zie jullie al weer heel snel!

X Nancy

PS: IK stuur morgen of overmorgen weer een mailtje naar je, liesbeth! Was deze week te druk, stage enz! We mailen

• 27 April 2007 - 07:30

Yvette:

Nice hair! Ben benieuwd in real lifE!
    Mooi dat jullie nog steeds goed op schema lopen met de verslagen enzo!
    De tijd begint wel te korten he?
    Nog maals, geniet er nog maar van! en dan zien we jullie snel weer!!

XX Yv..

• 30 April 2007 - 12:34

Mariet Kroonen:

Leuk dat het zo goed met jullie gaat. Geniet er nog maar van. Wij vieren vandaag Koninginnedag met fantastisch mooi weer!Dus op naar de Oud Hollandsche Spelen en het koekhappen!

Groetjes van Mariet, Ed, Jan-Willem en Annelie

• 04 Mei 2007 - 20:24

Huismannen:

oh oh bijna vergeten te reageren op jullie sucre reisje maar goed liesbeth staat je kei-leuk dat permanentje

nou veel liefs en tot heel snel maar weer

dikke knuffies Jan Ellis Jack en Jay