Bedankt - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu Bedankt - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Bedankt

Door: Niels & Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

04 Mei 2007 | Bolivia, Cochabamba

Hoi allemaal,
Dit keer een stukje speciaal voor onze vrienden en familie.
Op ons afscheidsfeestje hebben jullie ons een behoorlijk bedrag meegegeven naar Bolivia en Niels en ik waren er al snel over uit dat we daar iets speciaals mee wilde doen. We hebben daarom besloten om het geld te gebruiken om daarmee een orthese en een prothese te kopen. De orthese (in dit geval een handbrace)is voor Talia, een meisje van 9 jaar. Zij zit bij CERECO op school en heeft een cerebrale parese. Ze kan geen gebruik maken van haar rechterhand omdat deze te zwak/slap is. Doormiddel van de orthese kan ze meer steun nemen op deze hand en hem meer gebruiken. En is hij tevens beschermd tegen blauwe plekken en schaafwonden. Dus vrienden, heel erg bedankt namens Talia en we zullen snel wat foto´s plaatsen.
Ome Louis en tante Maria, dit stukje is voor jullie. Met het geld dat jullie ons hebben gegeven gaan we een jongen helpen van onze leeftijd. Hij heeft een onderbeenprothese maar deze is aan vernieuwing toe. Een helemaal nieuwe is erg duur, maar met het geld dat jullie hebben gegeven kunnen we de pasvorm beter laten maken en reparaties toepassen omdat hij er nu niet meer goed op kan lopen. Ook hiervan zullen we snel foto´s op de site zetten.
Carlos, onze boliviaanse papa, maakt de orthese en prothese in een klein werkplaatsje bij het huis van zijn ouders. Hij is orthopedisch instrument maker, de enige in bolivia. We hebben zelf ook meegewerkt aan deze twee opdrachten en we stonden verbaast hoe creatief deze man is.

Iedereen nogmaals bedankt en jullie zien de foto´s snel.
Oja en blijf berichtjes plaatsen ze zijn allemaal leuk om te lezen

groetjes Niels en Liesbeth
tot over een paar weken

• 04 Mei 2007 - 20:22

De Huismannen:

nou alweer de eerste maar wel leuk om weer ff te horen wat jullie met de sponsoring hebben gedaan helemaal top :P

hele dikke knuffels en kusjes

en tot gauw Jan Ellis Jack & Jay

• 05 Mei 2007 - 06:42

Mama:

Wat zijn julie toch kanjers, maar tot over een paar weekjes begint toch wel heel goed te klinken.... mis jullie....
    liefs en tot de 27 ste mei....
    mama xxxxxxxxx

• 05 Mei 2007 - 08:29

Marlies:

Het is fijn om telkens jullie verhalen te lezen. Jullie komen tijd tekort om al jullie plannen uitvoeren lijkt me.
    Heel goed dat jullie die protheses laten maken. Ben benieuwd naar de foto's daarvan. Geniet van de laatste weken in Bolivia.

Groeten van Mama.

• 05 Mei 2007 - 19:19

Marjolein:

Nou zal ik ook eens een berichtje achter laten in plaats van te mailen :-)...Super goed besteedt dacht ik zo! Zet haar maar is mooi op de foto! Werkse nog voor even en dan zien we jullie heel snel weer!!

Kus Marjolein

• 07 Mei 2007 - 11:41

Ruud:

He,
    Fijn om te horen dat we van hieruit ook wat hebben kunnen bijdragen. C'est un bon ideé!!!

• 07 Mei 2007 - 20:02

Pepijn Beliën:

Ha die Liesbeth,

Had gisteren je moeder en zus (Monique) op bezoek ivm de geboorte van Boris.
    Hoop dat alles goed gaat in Bolivia, klinkt in ieder geval allemaal in orde.

groet Piep en Pepijn

• 08 Mei 2007 - 19:25

Nancy:

Hey lieffies, was goed om te lezen dat het geld aan zo iets goeds wordt besteed,goed gedaan!!! Zal blij zij als jullie weer terug zijn! MIs jullie enorm!!

KusKus nancy

• 09 Mei 2007 - 15:35

Yv..:

Goed bezig saampjes! Bedankt voor lieve mailtjes terug! we mailen snel weer, dat is toch makkelijker als dat gekrabbel hier!

Ik ga helemaal mee met Nancy, Tis nu toch wel mooi geweest hoor, kom maar snel naar huis! we missen jullie.. hihi..

xx Yv..

• 11 Mei 2007 - 15:33

Lianne:

Haaaaaaaai
    Leuk om te horen dat jullie het goed besteed hebben.. Geniet er nog ff van daar in Bolivia, nog maar een paar daagjes!!!
    tot snel
    xxx Lianne