Buen dia en holanda + Fotos!! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu Buen dia en holanda + Fotos!! - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu

Buen dia en holanda + Fotos!!

Door: Niels & Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

09 Maart 2007 | Bolivia, Cochabamba

Hoi allemaal, daar zijn we weer een keer!! 7 maart 2007

UPDATE: we hebben foto´s erbij gezet van waar we werken, liesbeth is een dag weg geweest voor een feestdagvoor gehandicapten, en we hadden kort een schorpioen als huisdier... Kijk maar gewoon!!

Het is al weer even geleden, maar dan hebben we ook iets te vertellen zeg maar!
Het belangrijkste nieuws is dat we eindelijk zijn begonnen bij CERECO. Centro de Rehabilitation Cochabamba. Een revalidatiecentrum dus. We hebben er mooie doktersjasjes voor gekocht, het staat ons goed, en zit keifijn!!
Liesbeth werkt op een soort mytylschool met kinderen met C.P. en met het syndroom van Down. C.P. is een hersenaandoening, voor de mensen die het interessant vinden, cerebrale parese, en googlen maar!!! De kinderen daar gaan elke dag naar huis en hebben op het centrum les en fysiotherapie.
Niels werkt nu op de volwassenen kant, daar zit overigens ook een kinderafdeling met eveneens veel kinderen met C.P. Het bevalt goed, maar de therapie is wel erg anders dan in Nederland.
Liesbeth werkt nu elke ochtend en Niels elke middag, dus we hebben niet veel gezamenlijke tijd voor het project. Tegelijk is het ook wel handig, omdat er nu in principe heel de dag iemand aan het project zou kunnen werken, maarja dat gaat niet altijd he!
De scriptie vordert al redelijk, 2 hoofdstukken zijn goed als af, en het projectplan is ook ver af. We moeten alleen nog goedkeuring van de directie hebben, maar dat wordt geen probleem, zodra we weten of we mogen starten, vertellen we meer.
We hebben nog geen foto’s van de kinderen en de werk omgeving, omdat het niet echt op prijs gesteld wordt als we meteen de toerist uit gaan hangen. Volgende week komen er misschien wat nieuwe foto’s.
We hebben ook een reis naar Salar de Uyuni geboekt, een heel mooi gebied, grote zoutvlakte eigenlijk. Nu kunnen jullie er waarschijnlijk weinig bij voorstellen, maar als je Peking Expres volgt, dan weet je wat meer, die trekken ook door het gebied. Hier gaan we 27 maart naar toe, voor 5 dagen.
Verder is het lekker rustig en heerlijk weer, de lessen Spaans zijn voorbij, dus we gaan ons ergens anders druk maken. Een hele stoere sportschool voor 15 euro per maand, dat is geen prijs voor dat geld. Hij is net nieuw en alles staat nog stevig in d’n olie. Alles kan er zeg maar.
Niels gaat ook starten met voetballen hier, zijn fluwelen techniek hier een beetje tentoon spreiden zeg maar…. Het is overigens niet tegen gehandicapten, maar tegen collega’s van het centrum. Daarna moeten we blijven om ChiCha te drinken, jah helaas het moet!!
Niels is ook nog uitgenodigd voor iets op 23 maart, hij kon alleen niet verstaan waarvoor, want hij praatte nogal snel, maar hij gaat zeker!!! Liesbeth gaat ook maar mee denken we . . .
Waarschijnlijk gaat heel haar klasje ook mee, dus dat wordt leuk!!

Als we nog is iets mee maken, dan hoor je het, of niet, net hoe leuk en belangrijk het is….

Kus Liesbeth & Niels

• 09 Maart 2007 - 20:33

De Huismannen:

mooi dat het allemaal zo goed gaat daaroo nou het weer hier is echtm inder geweest de laatste dagen veel regen alleen woensdag is het lekker geweest geniet ervan en we spreken elkaar groetjes aan iedereen !!!!!!!!!!

groetjes Jan Ellis jack & Jay

• 10 Maart 2007 - 11:12

Marlies Beliën:

Jullie hebben het daar goed; voldoende eten en drank. Plannen om het land te verkennen, een stageplek en goed weer. Hier hebben we vandaag ook een heel zonnige lentedag.

Groeten van Marlies

• 10 Maart 2007 - 12:24

Elly:

Nou eerst de familie dan maar en dan blijf ik niet achter,leuk om weer een verhaal te lezen op jullie site; geniet van alles dat doe ik hier ook en zoals Marlies al schrijft een stralende zonnige dag; ik ga lekker aan de wandel.
    liefs mama

• 11 Maart 2007 - 18:16

Ruud:

He, ziet er allemaal goed uit voor jullie. Zou zo op het vliegtuig willen stappen en langskomen.

Gr. Ruud

• 12 Maart 2007 - 11:43

Sjillekes:

Hoi dame en heer, het leven gaat dus nog steeds goed lees ik wel. Niels kan je het balletje tog niet laten liggen!!! Ben benieuwd naar het volgende verhaaltje... Nog veel plezier daaro gr. den sjil

• 12 Maart 2007 - 15:42

Niels:

Hey Sjillekes, het ging inderdaad niet....komende zaterdag ga ik mijn fluwelen techniek demonstreren.... haha.
    Ey ruud Cochabamba, Cala Cala Juan Capriles. Bel even als je geland bent of stuur een mailjte van je vluchschema ;)
    groeten nilis

• 15 Maart 2007 - 13:32

Rusty:

Heeeeeeeeeeey leute, hoe ishet allemaal jongens en meisjes, dames en heren ??? Eindelijk kijk ik 'n keer op jullie site, ik kon'm daarvoor nie vonden...... jaaah best lomp da weet ik gheghe! Succes met vanalles nog daar, en ik zal jullie verhaaltjes voor het slapen gaan dan wel lezen... gr Rusty

• 16 Maart 2007 - 15:30

Marjolein:

Haaaay there!
    Gave foto's!Kan ik me een beetje een beeld vormen van hoe jullie daar aan het werk zijn. T zier er wel gezellig uit? Zijn de kinderen daar optredens aan het geven? Nou hier gaat alles nog zijn gangetje. Dit weekend feestje van Nancy,Femke en Lianne. We zullen op jullie proosten;-). Werkse nog!
    X Marjolein

• 18 Maart 2007 - 11:49

Pien En Tante Margot:

Ha die Liesbeth en Niels,

Wat ziet het er allemaal leuk uit! En die kindjes, zo schattig... Leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Tante Margot gunde zich eindelijk de tijd om even d'r nichtje te controleren in Zuid-Amerika ;-) Goed gekeurd hoor!!! We wensen jullie nog veel plezier en succes en geniet ervan!

Veel liefs,

Tante Margot en Pien

• 19 Maart 2007 - 21:10

Yv..:

Hoi mooi fysio's!
    Ziet er echt allemaal helemaal op en top uit, jullie zullen wel een super tijd hebben zeg!
    nouwee.. wij hebben zaterdag wel op jullie geproost en ook nog een voor jullie gezongen zoals je hoorde..
    We misten jullie wel ontzettend hoor!
    Geniet er nog maar flink van en tot typs!
    Dikke knuffel vanuit het saaie (zonder jullie) Nederland ghehehe

• 20 Maart 2007 - 14:04

Wendy,Hanne En Loes:

Hey mensen,
    Wij zitten hier alle weken achter de computer en jullie lekker in en warm land. Hopelijk hebben jullie het naar jullie zin, zo te zien op de foto's lukt dat wel. Veel plezier nog daar komende weken en succes met het werk en verslag.
    Groetjes en dikke X Wendy, Hanne en Loes