carnaval - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu carnaval - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu

carnaval

Door: Niels & Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

25 Februari 2007 | Bolivia, Cochabamba

Hola,
na alle leuke verhalen van carnaval en foto´s kunnen we jullie ook wat foto´s van hier laten zien.
We zijn donderdag naar het voetbalstadion geweest waar er een oefenwedstrijd werd gespeeld. Voordat de wedstrijd begon werd er weer een carnavalsfeestje gebouwd en dat doen ze hier goed. De wedstrijd opzich was niet zoveel, behalve dat de thuisploeg met 3-1 had gewonnen. Het stadion is wel ff anders.. je mag vanalles mee naar binnen nemen, er is geen controle (dus wij ff geshopt bij de burgerking..) en er zijn geen vaste plaatsen. Ook lopen er zwerfhonden rond (zoals overal hier..) en vol op ME met honden langs de zijlijn..
Gisteren zijn we carnaval gaan vieren in het centrum. Er was een optocht van 9 uur sochtends tot 23 uur savonds.. erg leuk om te zien. Veel mensen dragen lokale kledingen en er worden diverse acties uitgebeeld die verwijzen naar de spaanse overheersing. De carporales zijn daar een voorbeeld van: dit moeten de zonen van de spaanse overheersers voorstellen die uitbeelden hoe ze de vrouwenhoofden ophol brengen en de zwepen in de hand houden om de slaven mee te slaan. De meisjes van de caporales hebben korte rokjes aan en dansen voor de jongens. Totaal leuk spectakel. We zijn er heen gegaan met de zoon des huizes en wat studievrieden, we hadden een prive tribune, erg gezellig. Alleen bier was er niet veel, mocht niet langs de lijn verkocht worden door de politie. Dus dat werd af en toen in zakken aangevoerd.

geniet van de foto´s
xx ons

• 26 Februari 2007 - 11:36

Linda:

hoi Lies en Niels,

Mooie foto's van het carnaval!!
    Lies gaat het al wat beter? En Niels kon je de voetbal niet missen?
    Doe de groetjes aan Loe en rox.

xxx Linda

• 27 Februari 2007 - 17:41

Bas:

niet echt betrekking op het carnaval, maar weet iemand hoe het zit met de overstromingen in Bolivia? En hoe het dus met ze gaat?

• 27 Februari 2007 - 17:49

NIELS En LIESBETH:

hallo allemaal, om iedereen gerust te stellen; bij ons geen overstromingen en enge ziektes, en ook geen wateroverlast. De overstromingen komen hier elk jaar voor, maar waarom het nu juist in de krant staat, geen idee. Maar alles is dus ok

• 27 Februari 2007 - 19:20

Mama:

Gelukkig jullie zien er echt goed uit op de foto's
    en gelukkig geen natte voeten door het water.
    Wat een belevenissen geniet er maar van het is voorbij voor je er erg in hebt.....kusjes mama

• 27 Februari 2007 - 20:40

Kim:

Joehoe!! Zo te horen gaat alles gelukkig goed met jullie, met ons ook prima, we slapen al in ons nieuwe huisje.. jullie moeten meer snel komen kijken als jullie terug zijn hoor..nog heel veel plezier, groetjes hugo en kim

• 28 Februari 2007 - 14:29

Tante Truus:

Jullie hebben het wel naar jullie zin zo te zien. Wanneer begint jullie stage eigenlijk? Het lijkt nog steeds op een leuke vakantie.Jullie hebben kennelijk geen hinder van de overstromingen . In de kranten hier en op T.V. zie je al die ellende. Hopelijk blijft dat ook zo.
    Groet Tante Truus

• 01 Maart 2007 - 21:07

Mariet En Annelie:

lieve Liesbeth en Niels,

We hebben het verslag en de foto's bekeken.
    fijn dat jullie een leuke tijd hebben. Geniet ervan!

• 04 Maart 2007 - 11:33

Harry Biemans:

Hoi Niels,

Hoe is het allemaal in Bolivia? Gisteren waren we vrij en hebben we in de modder getraind. Het zag eruit! Uitslagen van de laatste wedstrijden: W2-Twente:0-1, ADO-W2 1-1, volgende week zondag tegen Vitesse. Nog veel plezier en tot mails,

Harry

• 04 Maart 2007 - 13:08

Virgil Van Dijk:

Eeee Neles!!

alles goed daarzo?
    zal wel lekker warm zijn hier niet.We hebben gister in de modder getraind en nu ben ik een beetje ziek maar ik spreek je nog wel Tot overr,,, weet ik niet meer:D

Groetjes,

• 04 Maart 2007 - 16:01

Astrid Wesolowski:

Hoi Liesbeth en Niels.

Leuk om jullie verslag te lezen. Dat jullie het naar je zin hebben. Jammer Liesbeth dat even in het ziekenhuis terecht kwam. Ik blijf jullie verslag volgen. Groetjes uit Breda

• 09 Maart 2007 - 12:24

Nicole:

Hoi Liesbeth en Niels,

jullie kunnen wel een keertje bij Ellen en dr klasgenootje op de koffie in mexico.

zie www.mathieuenellen.waarbenjij.nu