drukke dagen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu drukke dagen - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu

drukke dagen

Door: Niels & Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

18 Februari 2007 | Bolivia, Cochabamba

Hallo allemaal,

Nou we hebben deze keer wel het een en ander meegemaakt..
Als eerste ben ik (liesbeth) afgelopen donderdag voor 2.5 uur naar het ziekenhuis geweest..had enorme buikklachten en had koorts. Dus naar de prive kliniek. 2 liter vocht gehad en antibiotica via het infuus. Wat blijkt, ik heb een bacterie met heel veel vriendjes op bezoek. Dus twee weken lang antibiotica slikken, jammie. Helaas geen dokter mcdreamy gezien, maja was allang blij dat een dokter engels sprak. Niels heeft er nog een leuke foto van gemaakt.
Op vrijdag zijn we vertrokken naar Oruro. Daar vind het grootste carnavalsfeest van bolivia plaats. De optocht duurt van 9 uur in de ochtend tot 2 uur snachts! alleen maar dansende vrouwen en mannen, en ja voor de mannen onderons.. de vrouwen hebben van die korte rokjes. De mannen helemaal bedekkende pakken, jammer dames.
We hadden poncho´s aan op de tribune om ons te beschermen tegen de waterballonnen en scheerschuim waar ze mee spuiten. En dat was maar goed ook... was wel lachen. Volgende week is het in cochabamba carnaval (ieder weekend in een andere stad..handig!) en dan nemen we ook de nodige balonnen mee!!

Helaas was er ook wat minder leuks aan oruro, namelijk dat we opgelicht waren door onze reisagent. Mooie praatjes over een hotel enzo, slapen we uiteindelijk bij mensen in huis die een kamer voor ons hebben zonder glas in de ruit, maar plastic, geen wc dat doorspoelt, alleen als je er een emmer water achteraan kiepert en een douche zonder licht. Jah, niet echt heel lekker zeg maar. En dat voor 25 dollar. Eigenlijk zouden we er twee nachten slapen, maar door het handige onderhandelen van niels met de reisagent zijn we met de avondbus terug gegaan naar cochabamba. Als je het complete verhaal wil lezen kun je kijken op de site van fysiosinbolivia.waarbenjij.nu, daar staan ook nog prachtige foto´s bij..
wij zijn alleen van de mooie herinneringen!

Geniet van de carnaval bij jullie en kijk nog maar eens op de foto´s hoe carnaval er hier uitziet.

kus Liesbeth en Niels

• 19 Februari 2007 - 13:38

Marianne:

Lovely carnival photos but sorry to hear about the hospital stay and crappy hotel! x x x

• 19 Februari 2007 - 15:17

Nancy:

Nou das mooi balen dan, dat je ziek was! Hopelijk gaat het nu alweer wat beter! Moet wel voorzichtig zijn he :P! Hmmm....ook een beetje jammer van dat hotel, maar dat weet je dan ook weer voor de volgende keer! Nog heel veel plezier daar! Een dikke kus van mij, en ook van martijn

• 19 Februari 2007 - 18:11

Mama:

en.... de extra fotoruimte is geregeld veel plezier ermee oh wat zielig liesje gelukkig ben je weer opgeknapt en kon je mee naar Oruro,wat geen succes was maar wat ik er van zie wel erg kleurrijk
    liefs mama

• 20 Februari 2007 - 21:06

Tanta Truus:

Hopelijk ben je na al die antibiotica goed beschermt voor de rest van de tijd. groetjes

• 20 Februari 2007 - 23:07

Tante C:

hallo lieverd, jammer dat ik je ben misgelopen in januari, maar dankzij de site kan ik nu toch op de hoogte blijven van jullie avonturen.Hopelijk is liesbeth weer wat beter, doe ze mijn hartelijke groetjes. liefs uit Rijen