al 2 weken hier - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu al 2 weken hier - Reisverslag uit Cochabamba, Bolivia van Liesbeth - WaarBenJij.nu

al 2 weken hier

Door: Niels & Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Liesbeth

14 Februari 2007 | Bolivia, Cochabamba

Hola, chico’s y chica’s,

Buenos dias en hollande. ¿Que tal? Ofwel, hoe ist ?

Als eerste, van de H, la berenjena is de aubergine. In deze magistrale context; quatrocientos kilogrammes des berenjenas. Pin me er niet op vast, dit is na 7 dagen spaans.

In Nederland bijna carnaval, hier ook. We zijn nog aan het regelen om naar Oruro te gaan, het latijns armerikaans carnaval-walhalla in de weide omtrek. Het is allemaal nog niet geregeld, eigenlijk hebben we nog geen slaapplaats en geen kaartjes voor de bus er naartoe, maar ja dat kan nog komen. Afgelopen zaterdag naar onze grote vriend Burger King, waar we tevens werden afgezet door een vrouwtje dat haar eerste dag had, die wilde ons even 40 Bolivianos lichter maken…..zo makkelijk gaat dat niet. Terwijl wij onze burger half in de slokdarm hadden kwam ze met het geld aan…..muchas excusaz erbij, bedankt!! Voordat we gingen eten was er een “oefening” voor de carnavals optocht, dit was lachen en gaf al meteen een mooi voorproefje van wat ons te wachten staat. Hele hordes dansende mensen met kleine orkesten erbij, erg leuk om te zien. En natuurlijk een beetje waterballonnen gooien, best leuk. We hebben van Janet ook een hele zak gekregen met waterballonnen….nu nog een beetje mooie dag uitzoeken en gooien op straat!! Mij kan weinig gebeuren, ik ben nog steeds de GVR hier. Dit kan hoogstens GORe worden, Grote Onvriendelijke Reus. Liesbeth heeft wel wat meer problemen denk ik, vrouwen zijn een gewild object om nat te gooien. Het is onze Boliviaanse vrienden dan ook al een aantal keer gelukt om Roxanne, Maloe en Liesbeth raak te gooien. Dit is dan ook de chronologische volgorde wat betreft het aantal malen dat ze zijn geraakt.

Zondag hebben we voor het eerste kennis gemaakt met de lokale Van Huppelschoten, met een weerbericht in de trend van: het wordt tussen de 14 en 27 graden, schitterend!!! Ik voorspel dat het hier regenachtig wordt met de kans op een drupje en soms ook niet. Daarbij een heerlijk zonnetje die zomaar weg kan zijn als er wolken komen, deze wolken komen en gaan alsof het een lieve lust is en hier valt dus geen pijl op te trekken!! Al met zal de waterleiding niet bevriezen en water zal niet branden. Het wordt om en nabij een graad of wat.

Maar goed, ondertussen wel 7 dagen spaanse les gehad, en het gaat redelijk. Zeker als we bekijken dat in die week er ongeveer 100 werkwoorden ingestampt moeten worden in 3 verschillende tijden, en dat is exclusief de onregelmatige werkwoorden. We hebben het redelijk druk dus. Als we vrij zijn gaan we meestal even naar de markt, bellen naar hollande, mailen of gewoon lekker niets doen. Onder niets doen verstaan wij rummikub, ja echt waar, we hebben het gekocht. Inmiddels voelen wij ons rond de 60 jaar oud als we dit spelen. Maar we hebben ook al een boliviaans monopoly spel zien liggen, dus dat wordt de volgende aanschaf om onze status weer een beetje een positieve impuls te geven.

Tot slot onze grootste verbazing tot nu toe hier…. Wij dachten, we bestellen een pizza’tje ’s avonds. “carlos, is het goed als we de pizzeria laten komen, komen jij, Janet en Luis dan ook mee eten, dat is leuk”. “Jah dat is goed, kom maar over een half uur, dan gaan we bestellen”. Komen we even later bij hem, is alles al geregeld. 5 Minuten later staat er een auto voor de deur, of we even komen helpen. 71 Centimeter doorsnee mensen. Ik ben geen kleine eter, en een pizza lust liesbeth ook wel! Van deze jongen hebben we met achten gegeten, en er was nog over!!! Een lust voor het oog en de maag dus!

Liesbeth heeft ook nog een persoonlijk project, ze gaat proberen een kind te filmen dat naar mij kijkt met open mond. Net zo verwonderlijk als jullie zouden kijken als Jan peter Balkenende serieus zou worden genomen door andere landen zeg maar.

Inmiddels zijn we een beetje door onze stof heen!! Dus tot het volgende bericht was dit het!

Ciao Liesbeth y Niels xxx!!!

  • 14 Februari 2007 - 23:28

    Schrobke:

    Hiha,

    Ik ben als eerste...jullie maar afvragen wat doet die schrob toch allemaal, nou studeren tot half 1 's nachts en dan kijke of mijn vriendje en vriendinnetje in Bolivia nog wat gemaild hebbe. Daar zal het wel wat vroeger zijn, maar hier ist donker en stil!Ik zie een boek met collaborative design, verschrikkelijk suf....ach jah, je wordt er wijzer van zullen we maar zeggen. Ik zie dat jullie je plekje helemaal gevonden hebben daar, bietje pizza's bestellen en whoppers naar binnenwerken en dat zonder mij...Ben benieuwd hoe de carnaval jullie daar zal bevallen, hier zal het vast een groot feest worden, kmoet alleen mijn riddervriendje misse...morge ff kijke voor een nieuw pakkie, want zonder riddervriendje is het nie zo leuk. Maar genoeg getypt, morgen weer vroeg uit het nest. Als ik jullie niet meer spreek veel plezier met de carnavalsviering, rummikub, spaanse les, mensen filmen slechte gewoontes en andere bezigheden.

    Tot spreeks maar weer gegroet Martijn

  • 14 Februari 2007 - 23:32

    Schrob:

    O ja happy valentine....tenminste hier nie meer, maar daar nog zekr wel
    Kheb net mijn postzak opengeknipt met kaarten...tzijn er dit jaar wat meer dan andere jaren,misschien hebbe ze die van jou nilis bij mij erbij gestopt.

    Nou hallee en ole kzal eindigen met een heerlijke quote:
    "Als in Oktober de zeespiegel gaat stijgen, dan kunnen ze in november een dikke krijgen"

    gegroet martijn

  • 14 Februari 2007 - 23:34

    Schrob:

    Stik nog wat vergeten...namens RWB 1 nilis en liesbeth, jullie krijgen de groeten!
    Jullie denken vast da ik zat ben ofzo...tis meer als je aant leren voor proffesoor ;) wordt je vanzelf een beetje verstrooid.

    joehoe martijn

  • 15 Februari 2007 - 08:22

    Nancy:

    hey lieffies, ik sluit me volledig aan bij wat martijn zei ;)! Maar klinkt echt leuk daar! En niels, wij kijken toch allemaal naar jou met open mond, dat ben je toch wel gewend! Maar ik wens julle een fijne carnaval, en ik zal mijn piratenvriendinnetje missen tijdens de carnaval! Kus Nancy

  • 15 Februari 2007 - 17:01

    Elly:

    en deze ook al niels je bentsuper. ga direct sporten, morgen werken, carnaval vieren op school nog even wat eten en dan oppassen bij de huismannetjes zondag bel ikjullie ga nu gauw sporten liefs mama

  • 16 Februari 2007 - 02:29

    Erik:

    Hee, da's wel beter bekeken: Carnaval in Bolivia. Zaterdag hebben wij hier Mardi Gras, ben benieuwd maar stelt blijkbaar allemaal nie veel voor. Ondertussen zijn we lekker ingesneeuwd, dus weer eens ijsvrij voor de verandering. Groeten en veel succes in Cochabamba, Erik.

  • 29 Maart 2007 - 17:59

    Tante Margot:

    Hoi Liesbeth en Niels, morgen ga ik met je moeder naar Goes dus even chequen of ik alle nieuwtjes van de dochter wijd weg weet. Zo te lezen hebben jullie het geweldig naar je zin. Heerlijk als je zo snel je al wat kan redden met Spaans. De foto's zijn leuk om te bekijken. Werk ze maar en succes met de scriptie. Groeten aan Niels liefs je tante margot en oom Joris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, Cochabamba

bolivia 2007

stage in het buitenland, opleiding fysiotherapie

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2007

Tot Thuis!

11 Mei 2007

Foto´s Talia en Chapare

04 Mei 2007

Bedankt

25 April 2007

Sucre en ander nieuws

02 April 2007

Reizen!!
Liesbeth

Actief sinds 16 Nov. 2006
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 21573

Voorgaande reizen:

26 November 2013 - 15 Februari 2014

de wereld rond

30 Januari 2007 - 31 December 2007

bolivia 2007

Landen bezocht: